7 tekenen dat je niet genoeg magnesium binnenkrijgt

7 tekenen dat je niet genoeg magnesium binnenkrijgt

0 Comments

Hunker je naar chocolade?

Spring je ooit midden in de nacht uit bed vanwege een spierkramp? Of, wat je ook probeert, heb je moeite met slapen? De kans is groot dat je een tekort hebt aan magnesium.

Aanzienlijke aantallen Belgen, Nederlanders hebben een tekort aan het mineraal magnesium . De meeste mensen hebben echter geen idee dat ze dit vitale mineraal missen.

Voedingsdeskundigen noemen magnesium vaak het meestermineraal omdat het meer dan 300 verschillende enzymatische processen beïnvloedt die uw lichaam helpen goed te functioneren.

7 meest voorkomende symptomen van een magnesiumtekort.

Spierkrampen of spasmen

Als je een van deze hebt gehad, weet je hoe vreselijk ze kunnen zijn, of je nu achter je bureau zit of midden in de nacht wakker wordt met een pijnlijk strakke kuit! Spierkrampen zijn een gevolg van spierspasmen , die onwillekeurige spiercontracties zijn. Magnesium helpt spieren in je lichaam te ontspannen, dus als je een tekort hebt, zullen je spieren onwillekeurig samentrekken.

Problemen met slapen

Miljoenen mensen hebben moeite om in slaap te vallen of in slaap te blijven. Magnesium speelt een belangrijke rol in de functie van uw centrale zenuwstelsel. Zonder voldoende magnesium kunt u slapeloosheid ervaren . Ook dalen de magnesiumspiegels in je lichaam ’s nachts, wat leidt tot een slechte hoeveelheid en kwaliteit van de REM-slaap, wat de meest kritieke slaapcyclus is om je lichaam en geest op te laden.

Verlangen naar chocolade

Donkere chocolade bevat veel magnesium en één vierkant levert ongeveer 24% van je dagelijkse magnesiumwaarde. Intens “ik moet het hebben” is het verlangen naar chocolade een ander teken van magnesiumtekort. Je lichaam hunkert eigenlijk naar wat het soms nodig heeft.

Angst

Magnesium is het krachtigste ontspanningsmineraal. Als u angst ervaart , is dit een veel voorkomend vroeg symptoom van hoe uw centrale zenuwstelsel wordt beïnvloed door magnesiumtekort. Wanneer u zich angstig voelt, kan het innemen van 200 mg magnesium u ontspannender maken.

Hoge bloeddruk

Veel mensen vragen zich af waarom ze een hoge bloeddruk hebben, hoewel ze een gezond, volledig voedingsdieet volgen. Magnesium kan het antwoord zijn; een andere belangrijke functie van magnesium is ontspannen en je bloedvaten verwijden. Als je weinig magnesium hebt, vernauwen je bloedvaten zich meer en veroorzaken ze een hoge bloeddruk. Adequate magnesiumspiegels helpen ook uw elektrolyten in evenwicht te brengen. Ongebalanceerde elektrolyten kunnen ook een hoge bloeddruk veroorzaken.

Onregelmatige hartslag

Het is gebruikelijk geworden dat mensen hartritmestoornissen ontwikkelen en vervolgens medicijnen krijgen. Je hart is een spierorgaan, waardoor het cardiovasculaire systeem sterk afhankelijk is van magnesium om goed te functioneren. Als je hart een tekort heeft aan magnesium, kan het niet goed samentrekken, wat onregelmatige hartslagen kan veroorzaken.

Constipatie

Als u regelmatig constipatie ervaart, is dat een ander teken dat u een tekort hebt aan magnesium. Als je weinig magnesium hebt, trekken je darmen meer samen, waardoor het moeilijker wordt voor ontlasting. Niet alleen zal magnesium uw darm ontspannen om een ​​regelmatiger darmritme te creëren, maar het heeft ook een osmotisch effect. Magnesium trekt water in de darmen, waardoor de ontlasting zacht wordt. Kies magnesiumcitraat om constipatie te helpen.

 

Hoe kun je je magnesiumspiegel verhogen?

Stop eerst met het eten van voedsel dat voedingsstoffen, zoals bloem en suiker, uitput. Eet in plaats daarvan voedingsmiddelen met een hoog magnesiumgehalte, zoals vlees, avocado’s, groene bladgroenten en noten. Als je chocolade eet om een ​​deel van je magnesium te herstellen, zorg er dan voor dat het minstens 70% cacao is en houd je chocolade-inname tot een ons of minder per dag.

Zelfs als u een gezond dieet eet, zult u waarschijnlijk nog steeds magnesium moeten aanvullen. Zoek naar een magnesiumsupplement van goede kwaliteit in de vorm van magnesiumglycinaat, een van de meest absorbeerbare vormen. De meeste mensen hebben ongeveer 400 mg nodig, maar u kunt indien nodig tot 1.000 mg per dag gebruiken. Neem magnesium voor het slapengaan voor de beste opname en voor een diepe, verjongende slaap!



Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.